VISUREIGIAI ŽIEMAI: PATARIMAI ŠALTESNIEMS IR VĖSESNIEMS ORAMS

Kuo žiemai skirti nauji visureigiai tokie išskirtiniai? Kuo jie geriausi atšiaurių žiemų sezone? Visa tai atsispindi jų komplektacijose.

Pateiksime pagrindines savybes, į kurias reikia atsižvelgti važiuojant sniegu ar kitomis slidžiomis kelio dangomis. Miesto, bekelės bei kitų klasių visureigiai pasižymi efektyviu įsibėgėjimu. Tai lemia daugybė komponentų – nuo variklio transmisijos iki padangų. Papildomos saugos sistemos ir pagalbinės technologijos, tokios kaip stabilumo kontrolė, aklųjų zonų stebėjimas, suteikia vairuotojui išskirtinumo važiuojant slidžiomis kelio sąlygomis. O šildomos sėdynės, kritulių jutikliai bei kitos integruotos sistemos suteikia papildomo komforto vairuotojui ir keleiviams keliaujant bet kokiomis oro ar kelio sąlygomis.

Kokios saugumo sistemos užtikrina, kad tai patikimiausi visureigiai važiuojant sniegu?

Jei vairuojami nauji visureigiai turi visas anksčiau paminėtas funkcijas, net mažai patirties turintis vairuotojas gali stabiliai valdyti transporto priemonę slidžioje kelio dangoje. Tuo pačiu metu tinkamas funkcijų derinys daugiau patirties turintį vairuotojo vairavimą gali padaryti dar saugesnį ir stabilesnį. Ir visiškai nesvarbu, kokio tipo kėbulo transporto priemonę vairuotumėte – ar tai būtų visureigiai medžioklei ar SUV klasės visureigiai.

Net jei nauji visureigiai pasižymi itin gausiu įdiegtų saugumo sistemų spektru – vairuotojas išlieka pagrindiniu veiksniu važiuojant slidžiomis kelio sąlygomis. Kuo mažiau vairuotojas turi patirties važiuojant sunkiau pravažiuojamais keliais, tuo svarbesnės tampa integruotos saugumo technologijos. Įvairios išmaniosios sistemos padeda vairuotojui saugiai ir komfortabiliai baigti numatytą kelionę. Į visą tai atsižvelgiame rinkdamiesi geriausius visureigius važiavimui slidžia kelio danga.

Kas geriau – 4×2 ar 4×4 visureigiai?

Bet kokia diskusija – kokie visureigiai medžioklei ir žiemos sezonui yra geriausi – prasideda nuo varančiųjų ratų sistemos pasirinkimo. Priekinių ir galinių ratų varomų visureigių sistemos turi pliusų ir minusų, važiuojant įvairiomis kelio sąlygomis. Nepatyrusiems vairuotojams važiavimas slidžiais keliais bus gerokai stabilesnis bei saugesnis su visų varomų ratų sistemą turinčiais (AWD) arba 4×4 visureigiais.

4×2 visureigiai – kuo ši sistema išskirtinė?

Daugelis žmonių terminus „visi varantys ratai“ ir „4 varantys ratai“ (geriau žinomi trumpiniais – 4×4 arba 4WD) vartoja lygiareikšmiai. Tačiau tai nėra tos pačios sistemos. Visų varančių ratų sistema veikia mažai arba visai neįtraukiant vairuotojo pastangų. Ant sausos dangos variklis visą sukimo momentą siunčia vienai ašiai. Visų varančių ratų sistema automobiliuose būna dviejų tipų:

  • priekiu varančių ratų (Ford Kuga) arba,
  • galu varančių ratų (Jaguar F-PACE).

Nepilnai dirbantys visi varantys ratai

Visų varančių ratų sistema nustačius slydimą, vienas ar abu pagrindiniai varantys ratai automatiškai perduoda variklio sukimo momento procentą kitai ašiai ir jos ratams. Toks darbo principas gali būti vadinamas kaip „pagal poreikį“ arba „nepilnai dirbanti “ visų ratų sistema. Visureigiai su šia sistema didžiąją laiko dalį yra varomi dvejais ratais (viena ašimi). Tai padeda žymiai sumažinti kuro sanaudas.

Nuolatos veikiantys visi varomi ratai

Ši sistema visada siunčia tam tikrą sukimo momentą į visus keturis ratus. Ji taip pat automatiškai reguliuoja sukimo momentą pagal poreikį. Tačiau dažniausiai tai nėra toks ekonomiškas pasirinkimas kuro sąnaudų atžvilgiu. Įvairiausių modelių visureigiai medžioklei turi pilnai dirbančias, visus ratus varančias, sistemas.

Slydimo metu, naudojant bet kurią sistemą, daugiau galios yra perduodama tiems ratams, kurie turi didesnį sukibimą su kelio danga. Dauguma visų varančiųjų ratų sistemų yra valdomos elektroniniu būdu ir į menkiausius kelio dangos pokyčius sureaguoja dar prieš ratui pradėjus slysti. Veikimo principas išlieka toks pat siekiant maksimaliai padidinti sukibimą ir išlaikyti visureigio stabilumo kontrolę.

Kaip veikia 4WD sistema?

Jei dažnai važinėjate itin slidžiais keliais – jums reikia automobilio, pasižyminčio geresniu pravažumu. 4×4 visureigiai leis jums pamiršti nestabilumą slidžiuose keliuose. Keturių varomųjų ratų sistema siunčia galią visiems keturiems ratams, sukurdama užraktą tarp priekinės ir galinės ašių, išlaikant tą patį ašies greitį. Tai sumažina ratų sukimąsi, kai sukibimas yra mažas (pvz., važiuojant žvyru ar giliu sniegu).

Nors yra ir kitų 4 varomųjų ratų sistemų, dažniausiai rasite nepilnai varomus keturis ratus. Paprastai šias sistemas turi galu varomi bekelės visureigiai bei papildoma komplektacija pasižymintys visureigiai medžioklei.

Kuris geresnis: 4×2 ar 4×4 visureigiai?

Pasirinkimas tarp šių dviejų sistemų priklauso nuo jūsų poreikių. Tačiau visų ratų sistema (AWD) tikriausiai yra geriausias atsakymas daugeliu atvejų. Jis automatiškai prisitaiko prie besikeičiančių kelio sąlygų, yra sukurtas dirbti įprastomis sniego ir susiformavusio ledo sąlygomis, bei yra ekonomiškesnis variantas kuro sąnaudų atžvilgiu.